søndag den 6. januar 2019

ØNSKER FOR 2019



Glædeligt nytår alle sammen, jeg håber, at I kom godt ind i det nye år - jeg havde faktisk en ganske udemærket nytårsaften, for jeg var hvertfald først hjemme kl. 7 om morgenen, så noget fungerede hvertfald.

Jeg har gået og tænkt på, at jeg gerne ville lave et indlæg omkring mit år 2018, for for fanden hvor var det et irriterende år. Dog har jeg netop læst Amalie Wessels seneste indlæg om 2019 og blev inspireret til at gøre som hende - at kigge fremad i stedet for at kigge for meget bagud, dog vil jeg gerne komme hurtigt rundt om 2018.

2018 har været et utrolig udfordrende og uheldigt år. Jeg har været utrolig stressramt, angstramt, været udsat for overfald, fået knust mit hjerte og bare haft utrolig mange kedelig og uheldige episoder - især igennem de sidste par måneder af året. Dog har jeg ikke tænkt mig at tænke på alt det negative ved 2018. Jeg har netop siddet og skrevet en masse om alt det lort, der er sket det sidste år, da det gik op for mig, at det ikke hjælper at tale mere om det, hvertfald ikke her. Jeg vil prøve at kigge på nogle af de positive ting der skete i 2018 i stedet for:

  • Jeg var i Berlin for først gang i mit liv og elskede det
  • Jeg var på bilferie til Italien med min familie for første gang i mange år
  • Jeg har endelig anerkendt at grafisk design ikke er noget for mig - hvertfald ikke hvor jeg er i mit liv lige nu
  • Jeg tog chancen med kærlighed og kæmpede virkelig for det, dog uden held, men jeg prøvede
  • Jeg er blevet bedre til at kende mine grænser, især i forhold til andre mennesker. Derudover er blevet langt bedre til konfrontationer og har ikke noget problem med at tale om ting, der er svære
  • Jeg har fået lavet 3 tatoveringer, som jeg er virkelig glad for
  • Jeg er begyndte at bruge tandtråd hver dag
  • Jeg reder min seng hver dag(De små ting tæller!)
  • Jeg er begyndte at sorteret mit affald bedre
  • Jeg spiser mindre kød
  • Jeg har fået nogle vanvittig gode venner, som fremmer det bedste i mig og som jeg håber, at jeg har resten af mit liv
  • Jeg lærte at ikke alle bekendskaber overlever og at det er OK
  • Jeg kom i praktik hos nogle super søde og dygtige mennesker
  • Archimedes og jeg er blevet endnu tættere og han vil gerne ligge meget mere på mig, så er han ved at blive den puttekat, som jeg hele tiden har drømt om
  • Jeg har brugt appen Spiir det meste af året og fået et bedre overblik over, hvad jeg bruger mine penge på
  • Jeg har fået anskaffet mig nogle bedre analoge kameraer og fået taget nogle smukke billeder
  • Jeg har fået et bedre forhold til min krop
  • Jeg fik lavet en medusa piercing, som jeg har villet have i mange år(dog med komplikationer, så den skal re-pierces her i januar)
2019 bliver et utrolig spændende år, dog prøver jeg ikke at have for høje forventninger, men er der bare nogle ting, som helt naturligt bliver vildt spændende. Jeg fylder 25 år og jeg bliver endelig færdig med min uddannelse og jeg kan slet ikke vente med, at jeg kan lægge det bag mig og begynde nye eventyr.

Jeg er typen som skriver nytårsforsæt og har skrevet i det samme dokument i et par år og det er bare utrolig spændende at se, hvor mange af målene jeg faktisk opnår - det er ikke alle, men alligevel kan jeg altid krydse nogle af. Derudover er også sjovt at se tilbage på ens forventinger til de forskellige år og faktisk se hvordan ens værdisæt også ændrer sig med tiden. Ligesom Amalie, vil jeg gerne skrive nogle af de ting, som jeg gerne ser ske i 2019. 

Jeg vil gerne...
  • Blive færdig på DMJX og ikke smække med døren, når jeg går
  • Få flere tatoveringer.
  • Begynde at afdrage på mit SU-lån
  • Starte en opsparing
  • Dyrke mere motion
  • Starte på et tegnekursus
  • Starte på/lave noget, som ikke har et mål, for netop ikke at have en plan
  • Udforske min seksualitet og ikke være bange for det den
  • Arbejde med min "følelse" af følelsesløshed, da livet ofte bare farer forbi mig og jeg forsvinder væk i mine tanker
  • Starte hos en ny psykolog
  • Få det bedre med min krop
  • Blive fri for mit behov for kontrol og den angst det medfører
  • Bruge min telefon mindre
  • Se mindre fjernsyn
  • Læse mere
  • Gå flere ture
  • Lege mere med min kat
  • Blive bedre til at navigerer i hvilke forhold er er gode for mig
  • Spise mere vegetarisk
  • Sortere mit affald endnu mere
  • Tage flere billeder og potentielt starte spændende projekter
  • Finde ud af, hvad jeg skal med bloggen, da jeg ikke føler, at den rykker sig
  • Skrive flere indlæg
  • Finde ud af navigere i de her sociale medier og min ærlighed
  • Udvikle min Instagram yderligere og prøve at få sparket lidt girl power ind i den, dog stadig med 100% ærlighed
  • Finde ud af, hvad jeg gerne vil med mit liv, eller måske faktisk bare lade være?
  • Smile mere til fremmede
  • Fjerne stress-elementer fra mit liv: om det så er steder, personer, arbejde etc, så vil jeg ikke bruge min ungdom på stress.
  • Begynde at spise efter sense-principperne og derved få en sundere krop - jeg får det altid mentalt bedre, når jeg passer godt på min krop
  • Købe mere genbrugstøj
  • Ikke stresse over alder
  • Bruge mere tid med mine venner 
  • Bruge mere tid på at opbygge nye venskaber, som jeg tidligere bestemt ikke har turde
  • Bruge mere tid i solen
  • Få bedre søvnvaner
  • Huske at det er normalt og nødvendigt at fejle og at alting ikke skal være perfekt
  • Finde noget kærlighed(måske kliché, men det gad jeg sgu godt)
  • ... Samt mange andre ting
Jeg vil hvertfald prøve at starte med at gøre nogle ting, som er sunde for mig. Det vigtigste er, at jeg skal kaste mig ud i nye ting, om det er et kor, et kursus, en øl med en bekendt, en date eller udforske min kreativitet lidt mere, så skal jeg have brudt nogle grænser. Første punkt er dog, at jeg skal starte hos en ny psykolog - så jeg kan arbejde frem mod nogle af mine mål med professionel hjælp og finde frem til en gladere og sundere Amalie. Jeg er hvertfald spændt for 2019, da det helt automatisk bliver et år med mange forandringer.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar